michelle's verhaal

Schermafbeelding 2016-03-25 om 18.29.44.png

De drijvende kracht achter Alpha-H is Michelle Doherty, grondlegger en directeur van het merk.

Niemand weet beter wat een impact een huidprobleem kan hebben op je dagelijks leven en zelfvertrouwen als zij. In haar pubertijd ontwikkelde ze chronische cystic (nodulair) acne en helaas trok dit niet weg na haar pubertijd. Naar aanleiding hiervan begon ze als mid-twintiger een zoektocht naar producten die niet alleen de oorzaak van haar huidprobleem zouden aanpakken, maar ook de opgelopen huidschade, waaronder littekens en pigmentatie, konden helpen herstellen of vervagen.

Zwaar teleurgesteld in de toen beschikbare producten en merken en het gebrek aan empathie van dermatologen, maakte ze kennis met Alpha-H, dat toen nog in de kinderschoenen stond. Binnen een paar dagen zag ze verbetering, niet alleen aan haar huid, maar ook in haar (zelf)vertrouwen.

De resultaten waren zodanig dat ze besloot haar baan op te geven om voor Alpha-H te gaan werken. Kort daarna nam ze het bedrijf over. Ze reist inmiddels de hele wereld rond, ontmoet mannen en vrouwen met de meest uiteenlopende huidproblemen en verhalen. Door haar eigen vroegere ervaringen bezit ze een enorme dosis kennis, ervaring én inlevingsvermogen op het gebied van huidproblemen en de impact die zij kunnen hebben. Ze bezit een enorme drive om mensen te helpen het beste uit zichzelf en hun huid te halen; en deze gedrevenheid kenmerkt de toewijding waarmee Alpha-H zich inzet voor het behandelen van elk huidprobleem, ongeacht leeftijd, huidtype, budget of levensstijl.

Michelle heeft het merk in de afgelopen 20 jaar, samen met haar man Dean en hun kleine, maar zeer toegewijde team, uitgebouwd van een bedrijf-aan-huis naar een internationaal opererend familiebedrijf met een toegewijd onderzoeks- en productontwikkelingsteam en grote schare fans onder beauty- en lifestyle journalisten, dermatologen, make-up artists, salons en consumenten in alle uithoeken van de wereld.