FAQ

Alle veelgestelde vragen over bestellen, betalen, verzenden, ruilen of retourneren vind je hieronder.

          Klik hier voor vragen over het merk en/of de producten.
          Klik hier voor productadvies per huidtype/-conditie
          Klik hier voor meer informatie over de actieve ingrediënten en hun werking. 

BESTELLEN
1. Hoe plaats ik een bestelling?
2. Kan ik mijn bestelling wijzigen tijdens het bestelproces?
3. Kan ik mijn bestelling wijzigen na betaling?
4. Ontvang ik bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?

BETALEN
5. Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?
6. Is betalen veilig?
7. Kan ik de factuur van mijn aankoop printen?

VERZENDING
8. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
9. Wat zijn de verzendkosten?
10. Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen?
11. Welk vervoersbedrijf komt mijn bestelling brengen?
12. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
13. In welke landen levert Alpha-H?
14. Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

ANNULEREN, RUILEN & RETOURNEREN
15. Kan ik mijn bestelling annuleren?
16. Kan ik iets ruilen?
17. Kan ik mijn bestelling retourneren?
18. Wat doe ik als ik de verkeerde producten geleverd heb gekregen of er iets beschadigd is?
19. Hoe werkt het met terugbetalen van mijn geannuleerde of geretourneerde bestelling?

OVERIGE VRAGEN
20. Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
21. Waar kan ik heen met een eventuele klacht?

 

BESTELLEN
1. Hoe plaats ik een bestelling?
Klik op een product voor meer informatie. Indien je het product wilt kopen, klik dan op de button ‘bestellen/voeg toe aan mandje’. Nog niet uitgeshopt? Klik dan op ‘verder winkelen’. De reeds bestelde artikelen blijven in je winkelmandje zitten. Je kunt ook nog producten verwijderen of de aantallen veranderen. Ben je klaar met shoppen, klik dan op afrekenen, vervolg de aangegeven stappen om het betaalproces te doorlopen en klik op ‘betalen’. We streven ernaar je bestelling binnen 1 of 2 werkdagen te leveren. Voor meer informatie zie Bestellen.
2. Kan ik mijn bestelling wijzigen tijdens het bestelproces?
Je kunt op elk moment de inhoud van je winkelwagentje bekijken of wijzigen. Heb je aantallen gewijzigd, klik dan op ‘bijwerken’, het nieuwe totaalbedrag wordt dan automatisch herberekend. Zie Bestellen voor meer informatie.
3. Kan ik mijn bestelling wijzigen na betaling?
Neem z.s.m. contact met ons op. Indien je bestelling al is verstuurd kunnen wij niets meer wijzingen. Stuur de producten dan z.sm. retour (wij zorgen voor directe terugbetaling) en bestel via het normale bestelproces hetgeen je wilde hebben.  Is je bestelling nog niet verstuurd, kunnen wij je order in sommige gevallen nog wel wijzigen. We storten een evt. prijsverschil naar je terug en in geval van bijbetalen, gaan we na ontvangst van het ontbrekende bedrag direct over tot verzending. Indien je een bewijs van betaling kunt sturen (bijv. screenshot) sturen we e.e.a. diezelfde dag nog op. Zie Bestellen voor meer informatie.
4. Ontvang ik bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?
Na afronding van de betaling ontvang je een bevestiging per email, hierin zit ook meteen de factuur.

BETALEN
5. Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?
Je kunt bij ons betalen middels iDeal, Paypal, creditcard en overschrijving. Voor meer informatie zie Betalen.
6. Is betalen veilig?
Persoonlijke gegevens worden versleuteld --via een zgn. Secure Socket Layer (SSL)-- van en naar onze webwinkel verzonden, waardoor deze niet kunnen worden onderschept of gelezen door derden. Voor meer informatie zie Betalen.
7. Kan ik de factuur van mijn aankoop printen?
Zodra je je bestelling hebt afgerond, ontvang je per email een bevestiging met je factuur voor je administratie.

VERZENDING
8. Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Bij betaling via iDeal, Paypal of creditcard verwerken we je order afhankelijk van het tijdstip dezelfde of volgende (werk)dag, mits op voorraad. Dus binnen 1-2 (werk)dagen heb je je bestelling in huis! Betaal je via overschrijving dan versturen we je bestelling zodra het bedrag zichtbaar is op onze bankrekening. Zie ook Verzending & Levering.
9. Wat zijn de verzendkosten?
Verzendkosten Nederland: €5,95 bij bestellingen < €85,-; we rekenen geen verzendkosten bij bestellingen vanaf €85,-
Verzendkosten België: €8,95 bij bestellingen < €85,-; we rekenen geen bij bestellingen vanaf €85,-
Voor verzendkosten naar andere landen en overige informatie, zie Verzending & Levering.
10. Kan ik mijn bestelling op een ander adres ontvangen?
Tijdens het bestelproces kun je een afwijkend verzendadres invullen. Wil je het verzendadres wijzigen na afronden van je bestelling/betaling, neem dan z.s.m. contact met ons op. Indien je bestelling nog niet is verstuurd, kunnen we het verzendadres nog aanpassen.
11. Welk vervoersbedrijf komt mijn bestelling brengen?
Bestellingen binnen NL worden verstuurd via PostNL. Bestellingen buiten Nederland gaan via PostNL of UPS.
12. Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
PostNL biedt de zending altijd 2x aan en laat daarna een bericht achter waar het pakket kan worden afgehaald. Indien mogelijk wordt de zending bij buren afgeleverd. Wil je dit perse niet, geef dit nadrukkelijk aan in het opmerkingen veld. Je kunt er ook voor kiezen om je bestelling op een ander adres, bijv. je werk, te laten bezorgen. Vul dan tijdens het bestelproces een afwijkend afleveradres in.
13. In welke landen levert Alpha-H?
We leveren in alle landen binnen de EU. De verzendkosten hangen af van het betreffende land en de daarbij behorende tarieven. Neem contact met ons op om het precieze tarief op te vragen.
14. Kan ik de status van mijn bestelling volgen?
Wil je de status van je bestelling graag realtime volgen? Neem dan contact met ons op, dan sturen wij je de Track & Trace code toe.

ANNULEREN, RUILEN & RETOURNEREN
15. Kan ik mijn bestelling annuleren?
Wil je je bestelling annuleren, neem dan z.s.m. contact met ons op. Indien je bestelling nog niet is verzonden kunnen wij je bestelling probleemloos annuleren en het bedrag retourneren. Indien je bestelling al is verstuurd kunnen wij niets meer wijzingen. Stuur de producten na ontvangst dan z.sm. retour, wij zullen het bedrag dan na retourontvangst naar je terugstorten. Aanbiedingen kunnen niet geretourneerd/teruggenomen worden. Meer informatie vind je onder Retourneren & Ruilen.
16. Kan ik iets ruilen?
Je hebt altijd het recht om een bestelling zonder opgaaf van redenen binnen 14 kalenderdagen te retourneren. Bedenk je je direct nadat je je bestelling geplaatst hebt, neem dan z.s.m. contact met ons op. Indien je bestelling nog niet verstuurd is, kunnen we evt. nog iets wijzingen of kosteloos annuleren. Voor meer informatie over onze ruilprocedure zie Retourneren & Ruilen.
17. Kan ik mijn bestelling retourneren?
Retourneren is mogelijk tot 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling en indien je binnen 10 werkdagen na ontvangst contact met ons opneemt, onze retouraanwijzingen opvolgt en de producten ongeopend, ongebruikt en in de originele, onbeschadigde verpakking naar ons terugstuurt. Aanbiedingen kunnen niet geretourneerd worden. Voor meer informatie over onze retourprocedure zie Retourneren & Ruilen.
18.Wat doe ik als ik de verkeerde producten geleverd heb gekregen of er iets beschadigd is? 
Neem zsm contact met ons op, we helpen je graag verder.
19. Hoe werkt het met terugbetalen van mijn geannuleerde of geretourneerde bestelling?
Als het retourproces juist is doorlopen en afgerond en wij de producten in goede orde retour ontvangen hebben zullen we het bedrag (excl. verzendkosten) uiterlijk binnen 14 kalenderdagen terugstorten, maar meestal sneller. We hebben hiervoor wel je bankrekeningnummer nodig. Kosten voor de retourzending en het evt. opnieuw verzenden van producten zijn voor rekening van de klant. Als wij bij verzending onverhoopt een fout hebben gemaakt nemen wij uiteraard alle verzendkosten voor onze rekening.

OVERIGE VRAGEN
20. Wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?
We gebruiken je gegevens alleen t.b.v. een zo snel, efficient en foutloos mogelijk verloop van je bestelling, voor het evt. zoeken van contact indien nodig en voor het toesturen van aanbiedingen en nieuwsbrieven. We zullen je gegevens nooit aan derden verkopen of doorgeven voor marketing- of andere doeleinden en stellen ze alleen beschikbaar aan partijen die betrokken zijn bij het uitvoeren van de bestelling. Uitzondering hierop zijn wettelijke verplichtingen waaraan wij moeten voldoen in geval van fraudebestrijding of het beschermen van Alpha-H, onze klanten of derden. Voor meer informatie zie Privacy.
21. Waar kan ik heen met een eventuele klacht?
Indien je op- of aanmerkingen hebt over onze verzending, producten, afhandeling of service horen we dit graag, zodat we het kunnen oplossen, aanpassen en/of verbeteren voor de toekomst. Dus of het nu gaat om een klacht, suggesties, verbeterpunten of tips, neem gerust contact met ons op. We reageren nog dezelfde dag ofwel max. binnen 24 uur nadat we je klacht ontvangen om e.e.a. op te lossen.

Kan je nog steeds niet het goede antwoord vinden of staat jouw specifieke vraag er niet bij, neem dan gerust contact met ons op. We helpen je graag verder!